Tukar warna background

APA PLANNING SELEPAS BERSARA

Tiba2 aku teringat apa planning aku selepas bersara nanti.Walaupun masa untuk aku berpencen agak lama lagi,tp persediaannya mesti dilakukan dari sekarang.Sekurang-kurangnya dah ada tapak sebelum masa tersebut.Cuba kita fikirkan apa pekerjaan yg boleh kita buat menjelang umur 55 tahun.Tentu kita dapat bayangkan keadaan diri kita bila usia dh menjejak 50 tahun.Tentu tenaga dh berkurangan,nak angkat benda berat pun dh tak larat.Tapi aku rasa aku ni klau dh smpai umur 50 thn,still hensem lg kot.hehe..


Apa kerja yg biasa org buat bila dh bersara:
(1) pemandu teksi
(2)pengawal keselamatan
(3)tukang kebun
(4)tukang masak
Dan bermacam2 lagi...Sebenarnya pada aku kerja-kerja camtu still gunakan tenaga empat kerat lagi.Maknanya kena kerja kuat jugak le nampaknya.
Cuba kita drpd sekarang dh ada perniagaan sendiri,aku rasa senang la sikit.kita dh ada pekerja sendiri dan aset2 yg bernilai.So aku rasa melibatkan diri dlm dunia perniagaan adalah baik untuk masa depan kita,lebih2 lagi saat nak menghadapi masa tua.Biarlah masa tersebut akan lebih bersinar .Tak kira apa jenis perniaagaan pun janji ia bole memberi kita kesenangan disaat tubuh badan dh kurang beroperasi sepenuhnya..

1 comment:

  1. Berniaga pun kena guna tulang empat kerat, kena pergi sana sini cari pelanggan. Kalau nak duduk tunggu pelanggan bolehlah bukak kedai runcit.

    Sebenarnya saya baru bersara...dlm 6 bulan sebab malas nak layan stress kerja. Dulu saya kerja di bank. Sekarang terasa boring pulak dah taktau nak buat apa. Mula2 dulu seronoklah..plan nak baca buku tapi ni dah rasa penat. Nak study blk malas nak layan pressure, nak berkebun tanah takde lepastu malas pun ada. Ni terjumpa blog saudara, sajelah nak meluahkan perasaan.

    ReplyDelete

BOOK FOR SALE